Менеджер повинен не просто продати товар (послугу, рекламу, об'єкт), але і забезпечити (при необхідності і можливості) контроль за повним і якісним виконанням зобов’язань перед покупцем (клієнтом), що, своєю чергою, буде сприяти зміцненню іміджу підприємства, забезпечення повторних покупок, збільшення лояльності клієнтів та ін.
Менеджер з продажу під час роботи оперує двома об'єктами — товаром (об'єктом продажу) і бажанням клієнта (об'єктом бажання).
Завдання та обов’язки
1 Організовує та координує збутову діяльність відповідно до замовлень і укладених договорів, забезпечує постачання продукції, що випускається, споживачам у встановлені терміни в повному обсязі;
2 Організовує проведення маркетингових досліджень з вивчення споживчого ринку і його перспектив, формування і розширення господарських зв’язків зі споживачами, проведення аналізу попиту покупців, ступеня задоволення потреб вимог і запитів споживачів на вироби, що пропонуються, рівня конкурентоспроможності продукції на ринку шляхом вивчення і оцінювання потреб споживачів, моніторингу конкурентів;
3 Бере участь у розробленні маркетингової політики;
4 Готує пропозиції і розробляє рекомендації щодо підвищення якості і поліпшення споживчих властивостей товарів та послуг;
5 Бере участь у підготовці проектів перспективних і річних планів реалізації продукції, складанні прогнозів збуту, розробленні рекламної стратегії, програм із формування попиту і стимулювання збуту;
6 Вносить пропозиції щодо коригування цін на продукцію, що пропонується, обсягів продажу, вибору каналів збуту, способів і часу виходу на ринок;
7 Бере участь у ярмарках, торгах, виставках, біржах із рекламування і реалізації продукції, що випускається;
8 Організовує зв’язки з діловими партнерами, забезпечує своєчасне виконання обов’язків перед контрагентами, добирає необхідну інформацію для розширення зовнішніх зв’язків;
9 Виконує роботу з укладання договорів на постачання продукції і узгодження умов постачання;
10 Складає заявки, зведені відомості замовлень і асортиментні (номенклатурні) плани постачання;
11 Аналізує дані з обліку готової продукції на складах підприємства і проводить розподіл по покупцях відповідно до укладених договорів;
12 Контролює відповідність рівня запасів готової продукції за обсягом і номенклатурою (асортиментом) до встановлених нормативів;
13 Спільно з технічними службами підприємства бере участь у розробленні технічних умов приймання від виробничих підрозділів готової продукції, її пакування, зберігання і транспортування;
14 Контролює дотримання правил зберігання і підготовки готової продукції до відправлення споживачам;
15 Визначає потребу в різних транспортних засобах і робочій силі для своєчасного відвантаження готової продукції та оформлює договори на перевезення продукції з транспортними організаціями;
16 Організовує і контролює своєчасне відвантаження готової продукції відповідно до укладених договорів;
17 Бере участь у здаванні, прийманні продукції покупцям (перевізникам) і перевірці її якості, кількості та комплектності, підписує і візує приймально-здавальні акти, супровідні документи;
18 Вживає заходів із забезпечення своєчасного надходження коштів за реалізовану продукцію;
19 Одержує і аналізує претензії від покупців щодо невідповідності якості, кількості і комплектності продукції, яка постачається, порушення термінів постачання;
20 Готує інформацію, необхідну для висунення претензій покупцям за порушення термінів приймання продукції та оплати;
21 Вживає заходів щодо заміни продукції, яку повернув покупець, її реалізації чи перероблення;
22 Забезпечує складання встановленої звітності, формує базу даних щодо внутрішньої та зовнішньої інформації із збуту (натуральні і вартісні обсяги; засоби просування товару на ринки, територіальне поширення та терміни його збуту; відхилення і зміни кон’юнктури ринку);
23 Контролює внесення змін у довідкову та рекламну інформацію.
Які навички потрібні менеджеру з продажу
Переваги в роботі менеджера з продажу
Постійне «живе» спілкування з людьми.
Андрій —